FAQ: RETOURNEREN & RUILEN

Niet tevreden met een artikel of heb je het verkeerde onderdeel besteld? Lees dan verder om te weten hoe je je artikel kunt retourneren of ruilen.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst in de webshop van Quadcenter.nl kun je je aankoop binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden herroepen. Deze “zichttermijn” is dus 14 dagen (twee weken) na je aankoop, en gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Als je meerdere artikelen hebt besteld gaat de zichttermijn in nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Tijdens de zichttermijn kun je de artikelen bekijken, of kleding passen, zoals je dat in een gewone winkel ook zou doen.

Om kosteloos te kunnen herroepen moet het artikel uiteraard ongebruikt zijn en compleet in de oorspronkelijke verpakking en bijbehorende kaartjes. Het passen van kleding is geen probleem. Als het product is beschadigd of de kleding is gedragen, zullen wij hier kosten voor in rekening brengen. Zodra je onderdelen uit de verpakking haalt en je hiermee hebt gewerkt, zijn ze van jou. Je kunt dus niet eerst een onderdeel proberen te monteren, en terugsturen als je erachter bent gekomen dat deze niet past. Let hier dus op bij het plaatsen van je bestelling.

Wat zijn de retourkosten?

De kosten voor retourzendingen zijn voor de koper. Ook draagt de koper het risico voor de retourzending. Dat betekent dat Quadcenter.nl niet aansprakelijk gesteld kan worden voor het beschadigen of het kwijtraken van artikelen die retour gestuurd zijn.

Je kunt je retourzending heel gemakkelijk aanmelden via PostNL en afgeven op een PostNL punt bij jou in de buurt. Check hier je postcode.

Je kunt de artikelen ook bij ons in de winkel retourneren. Onze openingstijden vind je hier. Hieraan zijn uiteraard geen kosten verbonden. Integendeel, de koffie staat altijd klaar! Uiteraard helpen we je graag verder met passend advies!

Let op: niet elk artikel is te retourneren. Neem eerst contact op met Quadcenter om je retour aan te melden alvorens je het product terugstuurt.

Hoe ruil ik een artikel?

Volg dezelfde stappen als bij het retourneren van een artikel. Zodra je je retour hebt aangemeld door een e-mail te sturen naar info@quadcenter.nl en op de post hebt gedaan, kun je een vervangend of nieuw artikel bestellen volgens het normale bestelproces in onze webshop.

Hoe retourneer ik een artikel?

Meld je retour aan door een e-mail te sturen naar info@quadcenter.nl waarin je laat weten dat je je bestelling wil retourneren. Vermeld de volgende gegevens:

  • Je naam;
  • Je adres;
  • Bestelnummer;
  • Datum van je bestelling;
  • De artikelnummers van de bestelde producten.

Na herroeping heb je nog 14 dagen extra om het artikel naar ons terug te sturen of bij ons in te leveren.