Polaris heeft zijn sport side-by-side opnieuw ontworpen voor 2024, en het resultaat is de nieuwe RZR XP 1000.

De eerste reviews uit Amerika worden al gepubliceerd en als we hier conclusies uit mogen trekken dan worden de beloftes van Polaris waargemaakt over deze verfijndere en comfortabelere side-by-side! Deze reviewer bij GearJunkie schrijft het volgende:

2023 Polaris RZR XP
2023 Polaris RZR XP

Comfortabel op avontuur

De nieuwe RZR XP is verfijnder en comfortabeler dan het
vorige model en heeft meer vermogen. De RZR XP was oorspronkelijk ontworpen om een breed scala aan rijders aan te spreken, maar Polaris heeft sindsdien meer gespecialiseerde modellen gemaakt voor specifieke functies, zoals single track / nauwe trailritten, rijden met hoog vermogen en zelfs kindvriendelijke modellen. De RZR XP 1000 is ontworpen voor sociale rijders die een dag of weekend op onverharde paden willen doorbrengen met vrienden, zonder per se snelheidsrecords te breken of stunts uit te voeren.

Stijver chassis

Een van de belangrijkste verbeteringen aan de RZR XP 1000 is het nieuwe, sterkere en stijvere chassis, dat 25% stijver is dan het vorige model. Dit nieuwe chassis resulteert in minder gekraak en geratel tijdens het rijden, waardoor de rit veel stiller wordt. Het nieuwe chassis zorgt ervoor dat de RZR XP 1000 wendbaarder is. Het agressieve design met geïntegreerde deuren, led-rijverlichting en een verbeterde afwerking geven de RZR XP een eersteklas kwaliteitsindruk.

2023 Polaris RZR XP
2023 Polaris RZR XP

Indrukwekkende demping op ruige paden

Daarnaast heeft de 2024 RZR XP 1000 verstelbare schokbrekers die zijn afgesteld voor comfortabel rijden, gedurende de gehele dag. Polaris heeft de RZR XP 1000 uitgerust met Walker Evans-naaldschokken met 16 standen die zowel compressie als rebound regelen. Deze schokken zijn gemakkelijk te vinden en af te stellen, en de 2-inch voor- en 2.5-inch achterschokbrekers zijn zeer indrukwekkend off-road. Polaris heeft de RZR XP 1000 ontworpen met het oog op comfort, en de vering dempt ruige paden enorm, waardoor de rit minder inspannend wordt voor de rijders.

Enorme acceleratie, uitstekende prestaties 

Niet te vergeten is de volledig nieuwe ProStar 1000 Gen 2-motor, die garant staat voor een indrukwekkende acceleratiekracht. Deze DOHC, vloeistofgekoelde 4-takt parallel-twin-motor met een cilinderinhoud van 999 cc, levert meer dan voldoende vermogen. De motor is gekoppeld aan een True On-Demand 2WD/AWD-aandrijflijn, die uitstekende prestaties en controle levert.

Vergrote cockpit nog steeds te klein? 

Polaris geeft aan dat de nieuw ontworpen cockpit meer beenruimte zou bieden en uitzicht voor de bestuurder en passagier(s). De reviewer van GearJunkie geeft echter aan dat de voorstoelen klein uitvallen en dat er een gebrek aan beenruimte is, wat voor langere rijders oncomfortabel kan zijn.

Wij bij Quadcenter denken echter dat deze “ergonomische problemen” niet problematisch zullen zijn. Indien de cockpit en beenruimte daadwerkelijk groter zijn geworden ten opzichte van voorgaande modellen zou dat alleen maar een verbetering kunnen zijn. 

Helaas moeten wij in Nederland nog even wachten op deze side-by-side. De 2024 Polaris RZR XP wordt pas vanaf de zomer verwacht bij de dealers. 

 

2023 Polaris RZR XP

Concluderend 

Over het algemeen zal de Polaris RZR XP 2024 een uitstekende keuze zijn voor de sociale rijders die op avontuur willen met vrienden of familie. Het nieuwe, sterkere chassis en de verstelbare schokdempers zorgen voor een comfortabele rit, terwijl de krachtige motor en True On-Demand-aandrijflijn uitstekende prestaties en controle bieden. De zogenoemde “ergonomische problemen” zullen de pret niet drukken. De RZR XP 1000 is een uitstekende investering voor wie op zoek is naar een comfortabelere en verfijndere side-by-side!

Kun je niet wachten tot de zomer?
> Bekijk hier alle Polaris voertuigen in ons assortiment.

2023 Polaris RZR XP